Reviews

Kyla Kerr
1 week ago
Kristina Shein
2 weeks ago
I’m very satisfied with my new car and would definitely recommend Tatiana to anyone looking for a trustworthy and caring salesperson. I had a wonderful experience working with Tatiana! She took the time to listen carefully to all my preferences and specifically searched for a car that would be the perfect fit for me. She was incredibly helpful, patient, professional, and attentive throughout the entire process. Thank you so much for your amazing service! ❤️
Why Doing Your Own Research Matters: A Cautionary Dealership Experience As vehicle owners, we often rely on dealership service departments for straightforward, honest diagnostics. Unfortunately, my recent experience with the service department at Camrose Chevrolet serves as a stark reminder of why it pays to get a second opinion. I own a 2021 Chevrolet Colorado ZR2 and recently encountered a common problem where the ignition refused to release the key. Upon calling the dealership, their solution was to replace the entire shifter assembly—quoting me an estimated $800+ for parts and labor. After doing some research, I found that the issue is rarely a broken shifter assembly. Instead, it is typically caused by a failing microswitch inside the shifter that fails to signal the ignition cylinder solenoid to release the key. Rather than paying upwards of $800, I spent 20 minutes watching a couple of detailed repair videos and resolved the issue myself for a fraction of the effort and zero dealer cost. This specific issue has been widely documented on GM platforms from 2014 to 2022, yet dealerships continue to report it on newer models (including the 2023 lineup). Because the issue does not present an immediate road hazard or safety risk, it has never triggered a mandatory recall—leaving customers on the hook for expensive, unnecessary assembly replacements. To make matters worse, during the same interaction, I inquired about the labor cost to replace the spark plugs on the 3.6L engine: Camrose Chevrolet Quote: 5.5 hours of labor. Local Independent Garage (Tofield): 3 hours of labor. Industry labor guides (such as Mitchell1 or AllData) typically budget around 2.5 to 3 hours for this job to account for removing the upper intake plenum. Quoting 5.5 hours represents an excessive markup on standard flat-rate labor times. Dealerships should be providing targeted, cost-effective solutions rather than replacing entire sub-assemblies and over-quoting standard labor guides. If you are dealing with similar issues, do your homework, consult trusted local independent shops, and don't hesitate to question the quote.
Response from the owner:Hi Guy, I would like to apologize for the incorrect labour hours you were quoted for the spark plug replacement. This was a clerical error, I have reviewed this with the advisor to ensure they have the training they need going forward. Regarding the shifter assembly replacement, we follow the specifications outlined by the manufacturer to ensure to ensure all repair work we do is of the highest quality. If you were able to repair other components to your own satisfaction and save yourself some cost in the short term, I'm glad to hear that. Please feel free to give me a call at (780) 672-3136 to further discuss your concerns. - Tim (service manager)
Cheri Kennedy
4 weeks ago
We dealt with Bruce. Awesome experience all the way around.
Response from the owner:Thanks for your review, we're glad to hear you had a great experience!
Lorna Rempel
4 weeks ago
Just recently we purchased a new veichle. Bruce is, by far , the most exceptional salesperson we’ve ever dealt with. He warmly welcomed us, was honest and upfront with no sales pressure tactics, which made us feel very comfortable and confident in our new veichle choice. Everyone at McClellans -including Cory, Sasan, Levi and all the staff, made this experience amazing 🤩
Response from the owner:Thanks for your review, we're glad to hear you had a great experience!
Craig Huseby
1 month ago
We just purchased a 2026 Sierra 3500HD and it was a great experience working with McLellan Wheaton again after not purchasing anything for awhile!. Tetiana was ver accommodating and great with communication. Her and Cory searched up and down for this truck with the options we wanted! Answered all my questions quickly!. Great dealing with local when its all works out! Thanks!
Response from the owner:Thanks for your review, we're glad to hear you had a great experience!
Ang H
1 month ago
Recently bought a new vehicle & it was such a quick, easy & smooth process! Tetiana & Levi were wonderful to work with, as were any of the other staff members who helped us out!
Response from the owner:Thanks for your review, we're glad to hear you had a great experience!
Review from Krissy: Tetiana was amazing at helping me with the purchase of my new vehicle. She was very friendly and efficient in responding to my questions. She was knowledgeable about the suv’s features and took the time to help me set up and customize the vehicle settings. The process of the trade and purchase was seamless. Highly recommend! Krissy
Response from the owner:Thanks for your review, we're glad to hear you had a great experience!
Everly Larson
1 month ago
We recently purchased a 2026 Traverse. Our dealings with Tatiana, Cory and Levi were exceptional. Thank you for the great experience!
Response from the owner:Thanks for your review, we're glad to hear you had a great experience!
Beta Canis2
1 month ago
What a great dealership… Had a problem with our ‘06 2500HD on the way home and they let us get our truck towed there and brought it into the service department right away. Offered me a ride back to our RV site and promised to call with an update. They called in a couple of hours, let us know the problem and fixed it pronto … GREAT SERVICE AND GREAT STAFF!!
Response from the owner:Thanks for your review, we're glad to hear you had a great experience!